وفاة حلمي بكر

شارك هذه المقالة مع أصدقائك!

رحل عن عالمنا خلال الساعات الماضية، الموسيقار حلمي بكر بعد معاناة مع المرض وتعرضه لعملية نصب كبيرة أدت لتدهور حالته الصحية. 

وكشفت الفنانة نادية مصطفى عن نبأ وفاة الموسيقار حلمي بكر، وذلك خلال حسابها الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي فيسوك في منشور يرصده تحيا مصر. 

نجل حلمي بكر يكشف تفاصيل حالة والده الصحية

وقال ابن حلمي بكر ببرنامج كلمة أخيرة: حالة بابا مش كويسة خالص، حالته لا يرثى لها، عنده مشاكل كتير صحية، منها الكلى، وتقدم سنه أثر على ذاكرته وقدرته على التركيز في الأيام الأخيرة، وللأسف الشديد جاتلي أخبار عن طريق عمي كلمني من حوالي يومين قالي أني لازم أجي مصر في أسرع وقت لأن غالبا حلمي بكر في أيامه الأخيرة، وأنا فعلا بجهز أني أجي قريب.

وتابع: وأنا عايش في أمريكا من وأنا عندي 15 سنة، ومامتي وبابايا انفصلوا وأنا عندي 11 سنة، وعلى طول سيبت مصر، وأنا كنت على اتصال بوالدي أثناء الكورونا بس من ساعة الكورونا مقدرتش أشوفه، وعلاقتي مع أبويا مش التقليدية اللي بين أب وابنه لأسباب كتير.

نجل حلمي بكر يتهم زوجته بتعذيبه

واستطرد: بيجيلي أخبار عن المعاملة السيئة اللي عايش فيها والدي من مراته الحالية، وناس تانية متعلقين بمراته، مراته طلعته من بيته اللي هو بيت المهندسين اللي أنا اتربيت فيه وأنا صغير، ونقلته لشقة في الشرقية في الأرياف لا تليق بحلمي بكر ابدا، ومحدش عارف يوصل لحلمي بكر لأنهم واخدين منه تليفونه، وأنا بحاول اتصل بيه مش بعرف اوصله، فمراته الحالية مسيطرة على كل شيء وهي اللي بتعمل القرارات وفي أخبار تانية بتجيلي من الفنانة نادية مصطفى أنه جالها رسائل صوتية من أصدقاء حلمي بكر بيقولوا أنه بيغتال وبيتعذب من أفراد مرتبطين بمراته.

وكانت قالت سماح القرشي، زوجة الموسيقار الكبير حلمي بكر، أنه تعرض لعملية نصب من أحد الاشخاص  بعدما حصل على توقيعه بدون علمه واستولى على قرض بقيمة 2 مليون و280 ألف جنيهًا.

تعرض حلمي بكر للنصب

وتابعت زوجة حلمي بكر في مداخلة هاتفية مع الإعلامية نهال طايل في برنامج تفاصيل والمذاع على قناة البلد2، في أول شهر 9 قالي إن الفلوس اللي في البنك مش موجودة، ورحنا البنك مع استاذ حلمي بنفسه، ومعانا حد من أصدقائه، واكتشفنا إنه ماضي على قرض بـ 2 مليون و280 ألف جنيه، واحنا ماستلمناش الفلوس دي محصلش.

وأضافت زوجة حلمي بكر، ولما سألنا إزاي  ده حصل.. جبنا الأوراق اكتشفنا إن المستفيد من الشيك»، مشيرة إلى أنه تم تحرير محضرًا بالواقعة؛ لأنها سرقة ولم يوقع الأستاذ على الأوراق الخاصة بالقرض على الرغم من تأكيد البنك على أنها توقيعه وإمضاءه، ومن الواضح أنه تم تخديره أثناء تواجده معه في المستشفى على حد قولها.

‫0 تعليق