نجل محمد فؤاد يحتفل بزفافه.. لقطات مميزة

شارك هذه المقالة مع أصدقائك!

احتفل نجل الفنان محمد فؤاد بزفافه مساء اليوم الجمعة الموافق 1 مارس، بحضور النجوم ونقيب الموسيقيين وذلك بقصر محمد علي المنيل.

حفل محمد فؤاد في السعودية

من جانبه، قال محمد فؤاد خلال كلمته في المؤتمر الصحفي لحفله في مدينة جدة بالمملكة العربية السعودية التي يرصدها تحيا مصر: معالي المستشار تركي آل الشيخ أبدى نيته إنه هيعملي أكبر فيلم سينمائي، إحنا عملنا فيلم سينمائي وهو إسماعيلية رايح جاي، وفتح السينما لكل جيل، والفيلم اللي اتفقنا عليه اسمه في قلب نيويورك.

نجل محمد فؤاد 

وسبق وقال: حلم اننا نغني لـ أعظم ناس على وجهالأرض، السعودية ساكنة جوه قلب كل الوطن العربي، الشعب السعودي اللي علمنا يعني إيه أخلاق وكرم، وبحبكم من كل قلبي، والله ممكنأبطل الغناء بعد الاستقبال ده.

وأضاف: أنا بشكر الجمهور السعودي كله والقيادة السعودية والملهم الشاب اللي هيغير وجه الحياة هو والمخلصين الأمير محمد بن سلمانهكذا يكون الشباب بجد اللي بيحبوا بلادهم.

تصريحات محمد فؤاد 

وتابع: شوفوا وهو بيكلم عايز يجيب الكون كله للسعودية ربنا يوفقه واحنا كلنا في ضهره، الوطن العربي محتاج لكل الأيادي الشريفة، مصروالسعودية فيها قادة بتحب وطنها وببارك ليكم إن عندكم قيادة بتحب وطنها من قلبها.

ودافع الإعلامي عمرو أديب عنه بعد الهجوم عليه قائلًا: محمد فؤاد كان سعيدا ومبسوطا والناس مبسوطة من أغاني التمنيات والتطعيمات واليوم جميل، بس حصل حاجات وأنا مش فاهمها بس هتكلم على حاجة.

محمد فؤاد 

وتابع: أول ما نروح حفلة في الرياض، بنلاقي هجوم شديد جدًا على الفنان اللي موجود، لدرجة أننا بنكون مستنين من هناك عشان نشوف أيه اللي هيحصل أو الناس هتودي الفنان ده على فين.

وأضاف: نسأل الناس هل الحفلة مش عجباكوا أو الراجل غنى وحش الإجابة بتكون لا، دا بيسيبوا الحفلة كلها ويمسكوا في كلمة، ويفضلوا يشتموا.. اللي حصل مع محمد فؤاد ده هجوم غير طبيعي.

عمرو أديب يدافع عن محمد فؤاد 

واستكمل: نعتبره طلع وقال التعبير زيادة شوية، أو خانه التعبير، الراجل متعملوش حفلة كبيرة وفيها الحضور ده من زمان وفرحان، ليه نهاجموا كدا.

وقال محمد فؤاد خلال لقاء تلفزيوني: باختصار شديد عودا حميدا، وأنا لم أكن متوقفًا عن العمل لكن توقف بيني وبين الجمهور وكذلك لم أكن متفاعلًا على الساحة الغنائية، والفترة المقبلة سيكون هناك أغان جيدة وأحسن من كامننا ولدي نحو 70 أغنية.

وعن علاقته بالمطرب عمر كمال تابع: لم أحتضنه ولا مرة، هو طلع يسلم عليا وأنا بغني على المسرح، لكن أنا لم أقدمه فنيًا، وهو من الفانز بتوعي.

وأضاف متحدثًا عن عمرو دياب: عمرو دياب مكمل وواقف على رجله وفخر لينا كلنا، وأنا رجوعي للساحة شيء طبيعي لأن لازم يكون محمد فؤاد موجود مع الزملاء لكن ليس منافسًَا لأحد، لكننا ننافس كمطربين مصريين على أن يكون الوطن العربي بأجمعه يحمل فنًا جيدًا.

‫0 تعليق