مسلسل أشغال شقة الحلقة الأخيرة

شارك هذه المقالة مع أصدقائك!

مسلسل أشغال شقة الحلقة الأخيرة.. تبدأ الحلقة الأخيرة من مسلسل أشغال شقة بتنفيذ حكم المحكمة ببقاء فايزة «مي كساب» وأسرتها في الشقة مع حمدي «هشام ماجد» وياسمين «أسماء جلال».

معاناة أسماء جلال وهشام ماجد بسبب مي كساب 

تعاني ياسمين وحمدي من عدم نظافة منزلهم بسبب مي كساب وزوجها الذين سيطروا على غرفة النوم الخاصة بياسمين وحمدي وعلى ملابسهم، وهو ما يرصده تحيا مصر.

مسلسل أشغال شقة 

عربي يساعد صديقه هشام ماجد في استرداد شقته

أخبر حمدي صديقه عربي عن الأزمة التي يعيشها بسبب مساعدته الجديدة، فوضع مع خطة بإحضار آيلا التي كانت تساعدهم من قبل لتوقع بزوج فايزة في حبها لكنها فشلت، فوضعوا خطة ثانية حيث وضعوا منوم في الطعام لإخراجهم من المنزل لكن لم تنجح أيضًا.

إنعام سالوسة تنقذ هشام ماجد وأسماء جلال من مي كساب

وكانت الخطة الأخيرة هي تناول تيتة صفية «إنعام سالوسة» كمية كبيرة من الشيكولاتة حتى أغمي عليها، واتهم حمدي فايزة وزوجها بقتلها وقبضت عليهما الشرطة، وآخيرًا استردوا شقتهم.

أحداث مسلسل أشغال شقة الحلقة الأخيرة 

وانتهت أحداث الحلقة الأخيرة من مسلسل أشغال شقة الحلقة الأخيرة بصدمة حمدي بحمل زوجته ياسمين في توأم مرة ثانية.

وعلق الجمهور على مسلسل أشغال شقة قائلًا: بعد ما الصورة ابتدت توضح شوية انا لسة عند كلامي اللي قلته بعد ما شفت اول حلقة .. اشغال شقة هو احلي مسلسل كوميدي في رمضان بلا منازع .. الحلو في مسلسل اشغال شقة هو حاجتين: في فرق كبير اوي بين الضحك و الهزار و المسلسل بيضحك من غير ما يكون فيه هزار و استظراف و دي نقطة مهمة جداً .

النقطة التانية انه واقعي جداً و الضحك بيطلع من مواقف جد و حقيقية جداً و المتفرج يقدر ي relate ليها . مين مخلفش و مر باللخبطة دي كلها؟ مين مجابش حد يساعده في البيت و فضلت ٢٤ ساعة عالتليفون بتكلم بنتها؟ مين محاولتش تخس بعد الحمل؟ مين امه مش بتدخل في حياته و مراته و امه ناقر و نقير مع بعض طول الوقت ؟

اكيد هتشوف نفسك في موقف من دول عالاقل و الموضوع هيفضل مضحك كمان ١٠٠ سنة لأن الجواز و الخلفة هيفضلو موجودين فعشان كدة ده مسلسل هيعيش و هنشوفه كتير بعض رمضان لما نكون عايزين نشوف حاجة خفيفة تضحكنا .. علي الجانب التاني مسلسل اكرم حسني زيه زي كل مسلسلاته. 

‫0 تعليق