رامز جاب من الآخر.. ضيف برنامج رامز جلال الحلقة الأولى وموعد العرض

شارك هذه المقالة مع أصدقائك!

ينتظر الجمهور على أحر من الجمر، انطلاق عرض برنامج رامز جلال في رمضان 2024 بعنوان رامز جاب من الآخر، وذلك بعد أن حقق نجاحًا واسعًا خلال المواسم السابقة.

ضحايا رامز جلال في رمضان 2024

ويتسائل محبي برامج المقالب عن ضيف أولى حلقات برنامج رامز جلال في رمضان 2024، والذي يرصده تحيا مصر حيث من المتوقع أن يكون واحد من هؤلاء النجوم: محمد عبد المنعم، إمام عاشور، محمود كهربا، غلي البليهي و غادة إبراهيم، عمرو يوسف.

رامز جلال 

موعد عرض برنامج رامز جلال رمضان 2024

وعن موعد عرض برنامج رامز جلال في رمضان 2024، ينطلق عرضه مباشرة بعد صلاة المغرب يوميًا طوال شهر رمضان. 

الفنان رامز جلال 

ونشر رامز بوستر البرنامج وعلق عليه قائلًا: بسم الله توكلنا على الله واللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم، وربنا يتمها على خير ويكملها بالستر ورمضان كريم وكل سنة وأنتوا طيبين.

جدير بالذكر، أنه استضاف رامز جلال في حلقات برنامجه بالسباق الرمضاني 2023 محمد رمضان وأحمد السقا وياسمين عز ومحمد فؤاد ومحمود عبدالمنعم كهربا ومحمد فراج وبسنت شوقي وإيمان العاصي وإمام عاشور ومصطفى كامل، أمينة شلباية ونهال عنبر وابنها حسام الحسيني وأحمد عبدالقادر وهنادي مهنا وأمير عيد ووفاء عامر ورضا عبدالعال وغيرهم.

رامز جلال يعتذر لضحاياه

ووجه رامز جلال رسالة اعتذار لضحايا برنامجه السابق رامز نيفر اند، عبر مداخلة هاتفية عبر برنامج “يحدث في مصر” مع شريف عامر قائلا: “عايز مبدئيًا أعتذر لكل أصحابي وأخواتي اللي استضفتهم وعملت المقلب فيهم، بعتذر لأي حد هيزعل بعد الحلقة ما تتذاع، وحياة ابني بحبهم وبعتذر لهم وهما حبايبي وعلى راسي”.

وتابع قائلا: “محمد عبدالمتعال، واخد مستشفى يستقبل فيها ضحايا البرنامج، عندنا 3 أو 4 ضحايا بس مجرد فحص لكن مفيش حاجة الحمدلله”.

وقال الجمهور عن برنامج رامز جلال: ‏بحس ان رامز جلال شخص مش حقيقي يعني لو دورت عليه في ربيع الاول أو جمادى التانى ممكن يكون عايش في كهوف كمبوديا أو مجمد في كبسولات في المريخ وبيصحى على رمضان بس.. حد يقعد مع رامز جلال و احمد مكي يفهمهم إن مقابل الفلوس الكتير اللي بياخدوها عشان ينزلوا بالمقالب أو بالكبير هما خسروا فئة ضخمة من الناس بطلوا يهتموا يعرفوا هما عاملين ايه اساسا، الموضوع بقى سمج وهما عارفين كويس إنه سمّج ودمه تقل ومكملين عشان الفلوس أزيد حبتين مش أكتر، غباء مدهش.. تتسابق القنوات التليفزيونية بتقديم جرعات من البرامج والمسلسلات في هذا الشهر الكريم، وعشمي كبير في قناة الmbc المحببة أن لا تعرض لنا مقالب رامز جلال التي فيها ما فيها من العنف والسخرية والإستخفاف بالمشاهدين قبل الإستخفاف بضحاياه إن كانوا ضحايا بحق وحقيقي،سئمناه ومقالبه المصطنعة.

‫0 تعليق